دانلود گلچین مداحی حاج منصور ارضی محرم 1391

دانلود گلچین مداحی های حاج منصور ارضی بعلاوه مداحی محرم سال 1391 در موضوعات امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت رقیه (ع)، حضرت زینب (ع) و یاران عاشورایی و...
حاج منصور ارضی:
منصور ارضی در ۱ اردیبهشت ۱۳۳۲ در محلهٔ نازی آباد تهران به‌دنیا آمد. گفته می‌شود مداحی را از ۵ سالگی تحت نظارت عموی خود حسن ارضی آموخته‌است. وی در سال‌های مصادف با پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷) توانست وجهه‌ای خاص برای مداحی در جامعه ایجاد کند. در اوایل دههٔ ۶۰ منصور ارضی به دنبال ایجاد اختلافاتی با بعضی دیگر از مداحان، محفلی را در مسجد شهدا واقع در خیابان آهنگ تشکیل داد. مسجد ارک دیگر پایگاه اصلی منصور ارضی به شمار می‌رفت که تاکنون نیز در آن‌جا برنامهٔ مداحی دارد.
هم‌زمان با آغاز جنگ ایران و عراق در بعضی از جبهه‌های جنگ از جمله خرمشهر، دزفول، اهواز، دو کوهه، جبهه‌های غرب سنندج، مریوان، سقز، ارومیه، مهاباد، مهران و بوکان حضور داشت. معروف‌ترین آنها منطقهٔ دوکوهه بود که منصور ارضی در آن‌جا مراسم دعای کمیل را برگزار می‌کرده‌است. با گذشت زمان و پس از پایان جنگ، منصور ارضی یکی از پیشگامان ورود جنبه‌های سیاسی به مداحی شد. در این دوران گرهی با نام نوسازی معنوی حزب الله» به رهبری ارضی و حسین الله‌کرم شکل گرفت. ارضی معروف‌ترین مداح ایران در دههٔ ۱۳۷۰ بود و مداحان معروفی چون حسین سازور، سعید حدادیان، محمود کریمی و محمدرضا طاهری از شاگردان او به شمار می‌روند.
مراسم دعای کمیل در شاه‌عبدالعظیم و زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس‌فروشان تهران و اجرای مراسم در بیت الزهرا و حسینیه چمنی هم از جمله فعالیت‌های ثابت حاج منصور ارضی در دهه ۸۰ به شمار می‌روند.


دانلود مداحی محرم 1391 - 95.8 مگابایت
دانلود مداحی امام حسین (ع) - 46.6 مگابایت
دانلود مداحی حضرت عباس (ع) - 73.2 مگابایت
دانلود مداحی حضرت علی اکبر (ع) - 60 مگابایت
دانلود مداحی حضرت علی اصغر (ع) - 59.9 مگابایت
دانلود مداحی حضرت رقیه (ع) - 58.4 مگابایت
دانلود مداحی حضرت زینب (ع) - 67.4 مگابایت
دانلود مداحی یاران عاشورایی- 154 مگابایت


کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.